Przed ubiegło tygodniowym Status Update byliśmy bardzo zajęci przygotowaniem największej aktualizacji w theHunter do tej pory. Była ona wydana w zeszłą środę i wprowadziła sporo nowości, Redfeather Falls, Baribala a także trochę za kulisami.
Dodaliśmy również system Pathfinding oraz wprowadziliśmy go na nowy serwer gry. Serwer gry jest bardzo wielką rzecz, to jest coś nad czym pracowaliśmy od sierpnia zeszłego roku (nadal wprowadzamy nowe funkcję, pracujemy nad wydajnością i ogólne prace nad starym serwerem).
Nowy system Pathfinding jest również ważnym aspektem, który umożliwi nam pracować w bardziej elastycznym środowisku . Od teraz zwierzęta poruszają się trochę ?inteligentniej? , unikają ogrodzenia czy duże pułapki pomiędzy wodą.
Aktualizacja
Ogólnie rzecz biorąc uważam ,że była to najbardziej płynnie i sprawnie przeprowadzona aktualizacja dotychczas, biorąc pod uwagę ile zmian trzeba było wprowadzić do klienta i na zupełnie nowy serwer gry (wiele plików ze strony internetowej które trzeba odzyskać są to dane z nowego serwera gry).
Pomimo wszystko , zawsze będzie trochę błędów , mogą być związane z konfiguracją sprzętu lub poszczególnych rzeczy na serwerze. Od zeszłotygodniowej aktualizacji obserwowaliśmy dane i statystyki z gry jak również raporty na forum i skupiliśmy się na poprawianiu i naprawianiu rzeczy.
Dla klienta nad którym pracowaliśmy w celu wprowadzenia dodatkowo systemu Pathfinding, zwłaszcza w sytuacji kiedy zwierzę jest w stanie nerwowym , powinno zmniejszyć prawdopodobieństwo ,że zwierzę ?zamarznie?. Kolejnym problemem było to , że niektóre zwierzęta były zbyt śmiałe podczas przechodzenia przez wodę. Doglądamy również modeli zwierząt , aby ustalić gdzie występują zwierzęta i gdzie zostają upolowane na Redfeather Falls , aby dokonać kilku poprawek w celu zrównoważenia populacji na mapie. To i kilka innych rzeczy będzie dostępne w małym patch-u planowanym na za tydzień.
Na serwerze istnieje już kilka problemów związanych z misjami, światem przedstawionym , punktacja indyka była trochę inna, strzały z shotguna nie były pokazywane w statystykach i kilka innych rzeczy. Problemy które znaleźliśmy zostały naprawione (wyniki/ statystyki zostały przeliczone jeszcze raz tam gdzie było to potrzebne). Wydajność i stabilność była nadzwyczajna , co jest bardzo ważne.
Głównym celem było ustalenie i naprawienie wszelkich pojawiających się problemów przed podjęciem kolejnych korków, a także przeniesieniem wszystkich starych danych i statystyk?
Stare Statystyki i Migracja
Przed rozpoczęciem migracji wszystkich starych statystyk, wypraw i zdjęć z galerii chcieliśmy się upewnić, że wszystko na nowym serwerze działa stabilnie. Przeniesiemy trochę danych przed końcem tego tygodnia , a cały proces zostanie rozpoczęty od przyszłego poniedziałku.
Ponieważ wiąże się to z przetwarzaniem dużych ilości danych w tym samym czasie , nie chcemy przeciążać serwera , więc przenoszenie danych potrwa około 1-2 tygodni. Na początku zaczniemy przenosić najświeższe dane , a następnie będziemy wracać do przeszłości.
Co dalej?
Inną wcześniej ogłoszoną rzeczą jest oczywiście łoś który będzie używał ?przypadkowego systemu poroża? TruRACS, i oczywiście kusza. Mamy również kilka innych ?odświeżających? aktualizacji, które zostaną wydane niebawem. Nasza ogólna myśl twórcza związania z tym wydaniem (wraz z łosiem) wprowadzi trochę zmian, od dodawania nowych treści do budowania nowych rzeczy wokół tego co już zrobiliśmy.
Inną rzeczą nad którą zaczęliśmy prace jest wprowadzenie obsługi lokacji, czyli wdrożenie do gry innych języków niż angielski ? jeszcze w te lato będzie możliwe używanie języku niemieckiego w grze i na stronie.
Zespół
Prowadzimy małą restrukturyzację w zespole i jesteśmy bardzo zadowoleni móc powitać znajomą twarz z ?drugiej strony? ? NAOutdoors. David, zamieszkały w Pensylwanii, USA, będzie pomagać w niepełnym wymiarze czasu pracy przy obsłudze klienta. Ponadto David jest bardzo doświadczonym myśliwy z ogromną wiedzą na temat amerykańskiej gospodarki łowieckiej. David jest również zaangażowany w Hunt Of A Lifetime, niedochodową organizację mająca na celu umożliwienie polowań i wędkowanie dzieciom w wieku do 21 lat , u których rozpoznano choroby zagrażające życiu.
Do następnego tygodnia … Udanych łowów!
PS. Właśnie wydany, mały trailer pokazowy, przedstawiający to nad czym pracują nasi przyjaciele z Avalanche Studios?