Witam w cotygodniowym Status Update!
Samouczki
Wcześniej w tym tygodniu wydaliśmy nowy tryb samouczków, w skład którego wchodzą dwa samouczki uczące podstaw gry. Wdrożyliśmy ten system tak, aby można było bardzo łatwo dodawać nowe tutoriale, nawet bez wymogu instalowania patchów. W przyszłości dodanych zostanie więcej samouczków uczących np. bardziej zaawansowanych technik polowania, specyficznego polowania zależnie od gatunku, używania ekwipunku itp.
System samouczków stanowi także podstawę do Scenariuszy (wspomnianych w planie na Nowy Rok). Wtedy, zrozumienie tego co miałem na myśli mogło być trochę skomplikowane, ale teraz, po dodaniu samouczków myślę, że dużo rzeczy się wyjaśniło. W tutorialach jesteśmy w stanie „reżyserować świat” w sposób odpowiedni dla poszczególnego samouczka, np. możemy umieścić gracza w jakimkolwiek miejscu, zespawnować zwierzę i kontrolować to, co powinno robić, w jakim jest stanie albo jak będzie się poruszać.
Scenariusze będą oparte na takich samych zasadach, z tym że zostaną zaprojektowane tak, aby być większym wyzwaniem. Wyobrażamy sobie także, że będą mogły być ukończone na wiele sposobów skutkując brązowym, srebrnym albo złotym stopniem. Np. Scenariusz może umieścić Cię w ambonie z jeleniem poruszającym się po polanie. Idealny strzał w narządy da Ci złoto, strzał skutkujący śmiercią w granicach 100 jardów da Ci srebro, zaś kilkukrotne strzały albo dłuższy dystans tropienia – brąz. W innym scenariuszu możesz mieć możliwość skradania się, by dostać się jak najbliżej do zdobyczy i oddać strzał z łuku, gdzie dystans i miejsce trafienia zadecydują o Twoim stopniu.
Wspaniałe w scenariuszach jest to, że dodadzą one nowy wymiar grze. Będziesz miał możliwość wielokrotnie umieszczać się w danej sytuacji, stając się w niej coraz lepszy, a w końcu zostając mistrzem.To łatwo dostępna rozgrywka, którą możesz ukończyć, nawet jeśli masz tylko 5-10 minut na grę. To także sposób na stopniowe wprowadzanie nowych aspektów gry i uwydatnienie w praktyczny sposób naszego edukacyjnego przesłania na temat etycznego polowania i ochrony przyrody.
Co słychać?
Szybkie podsumowanie tego, na czym teraz się skupiamy… Andrés (kodowanie klienta) razem z Dickiem (animacje) ciężko pracują nad TruRACS – systemem generującym poroże. Pierwszym krokiem jest zastosowanie TruRACS do łosia. Prawdę mówiąc, łoś jest prawdopodobnie jednym z najbardziej złożonych gatunków z powodu swoich płytopodobnych poroży.
Peter (artysta) dokańcza wiele różnych szczegółów, między innymi pracuję nad kuszą (nie wiemy, kiedy ją wydamy, ponieważ tym razem chcemy dać wam prawdziwą broń we współpracy z prawdziwym producentem). Peter także nadzoruje prace nad środowiskiem Canadian Woods, gdzie nasi praktykanci – Hanna i Björn mają największy wkład.
Rob (animacje) ma aktualnie wolne, ale kiedy wróci spędzi z nami kolejne dwa tygodnie dokańczając ostatnie animacje niedźwiedzia. Potem powróci do swojego projektu w Avalanche Studios (jesteśmy bardzo szczęśliwi, że mamy go chwilowo „na kredyt” od Avalanche)
Björn (projekt gry) pracuje nad wieloma rzeczami, między wieloma innymi rzeczami dokańcza aspekty gry związane z niedźwiedziem (pracuje także nad Canadian Woods)
Emil (zarządzanie serwerem) pracuje ciężko utrzymując nasze serwery przy życiu (szczególnie w weekendy, gdzie serwery przeżywają godziny szczytu). Ten tydzień będzie właściwie istnym kamieniem milowym, ponieważ Emil przeprowadzi pierwszy wewnętrzny test naszego nowego serwera. Serwer gry jest w zasadzie rdzeniem „części sieciowej” gry, a nowy serwer pozwoli nam rosnąć i dodawać nowe, interesujące funkcje.
Konkurs rocznicowy
Tylko szybkie ogłoszenie, że 4 marca rozpoczniemy konkurs rocznicowy. Minął około rok odkąd przejeliśmy produkcję i eksploatację theHunter (aczkolwiek większość z nas miało możliwość zacząć pracę w pełni kilka miesięcy później).
Dzięki za wspieranie gry! Darz bór!