Nadszedł czas na Status Update!

Cóż, miał być wczoraj, ale musieliśmy przełożyć go ze względu na osobiste sprawy (cały zespół poszedł na gokarty).
Niestety nikt nie pomyślał, aby zrobić zdjęcie, więc będziesz musiał wierzyć nam na słowo.

Nowe umiejętości Tropienia & Wypatrywania

Coś, co było na (nie)sławnej liście TODO (do zrobienia) od bardzo długiego czasu to poprawa systemu umiejętności
i dlatego jesteśmy bardzo zadowoleni, informując, że jesteśmy w końcu w miejscu, w którym możemy zająć się tym.

Istnieje wiele wad w obecnym systemie, w tym przejrzystości (nie jest jasne dla gracza jak XP (doświadczenie) jest 
zdobywane i jakie korzyści daje), nagradzanie XP za niewłaściwe rzeczy (strzelanie do zwierząt wiele razy, co daje więcej
XP niż czyste zabicie) i ogólny brak poczucia postępu.

To nad czym obecnie pracujemy to problem postępu. Wprowadzając nowy zestaw umiejętności do odblokowania dla tropienia
i wypatrywania mamy nadzieję, że gracze zaczną czuć, że zyskany poziom faktycznie coś daje.

Dla wypatrywania będą to:

  • informacja o wadze, która będzie dokładniejsza na wyższych poziomach
  • informacja o punktacji, która będzie dokładniejsza na wyższych poziomach

I dla tropienia:

  •  informacja o wadze, która będzie dokładniejsza na wyższych poziomach
  • informacja o czasie pozostawienia tropu, która będzie dokładniejsza na wyższych poziomach
  • informacja o zdrowiu zwierzęcia dla tropów z krwi

W przeciwieństwie do większości naszych bieżących umiejętności, zdolności te nie będą wzrastać stopniowo z każdym poziomem,
ale będą robić większe skoki na określonych poziomach. Na przykład można odblokować informacje o wadze z dokładnością do 20%
na poziomie 5, a następnie przejść bezpośrednio do 40% na poziomie 10. Ideą jest to, aby postępy były bardziej zauważalne, ale
także pozwala na większą zmienność na każdym poziomie, ponieważ możemy mieć, na przykład, na poziomie 6 informację o płci,
wagi na poziomie 8 i wagi na poziomie 10.

Kolejna fajna rzecz szczególnie dla umiejętności tropienia to, że możemy teraz określić typy-tropów, dla których umiejętność działa
na określonym poziomie. Na przykład możemy mieć informacje o wagdze na poziomie 5 tylko z tropów i potem udostępnić go dla
wszystkich typów tropów na poziomie 10.

Kiedy będziemy gotowi do wydania tej aktualizacji będziemy zamieszczać bardziej szczegółowe informacje na temat tego, jakie każdy
ma możliwości i na jakim poziomie jest odblokowane, w wiki. Dotyczy to także informacji na temat aktualnych możliwości i stopniowych
ulepszeń już dostępnych w grze.

To jednak jest tylko tymczasowym rozwiązaniem problemu przejrzystości ponieważ planujemy również zreorganizować stronę umiejętności
podpiętą do profilu gracza. Chodzi o to, aby wyświetlić zarówno aktualny postęp i informacje o tym, co każdy poziom oferuje w jednym
miejscu. Wyobraźcie sobie coś podobnego do strony osiągnięć.

To tyle, Darz Bór!

Poprzedni artykułStatus Update – 17 Października 2012
Następny artykułStatus Update – 31 Października 2012