Bestsellerowy Ultimate Fishing Simulator doczeka się kontynuacji – zapowiedziało Ultimate Games S.A. Twórcy zapowiadają wiele nowości i ulepszeń. Ultimate Fishing Simulator 2 ma oferować m.in. znacznie lepszą grafikę, widok trzecioosobowy, a także nowe systemy dynamicznej wody i SI ryb. W II połowie br. symulator zadebiutuje w Steam Early Access, a na 2021 r. zaplanowano wydanie gry na Nintendo Switch, PlayStation 4 i 5 oraz Xbox One i Xbox Series X.

Gra wędkarska, którą wydaliśmy niemal dwa lata temu, spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem ze strony graczy. W Ultimate Fishing Simulator 2 zamierzamy zapewnić zabawę na jeszcze wyższym poziomie. Szykujemy wiele ulepszeń oraz sporo całkiem nowych elementów. To w dużej części rzeczy, na które uwagę zwracała społeczność zebrana wokół naszej gry, za co serdecznie dziękujemy. Finalnie Ultimate Fishing Simulator 2 wyznaczy nowe standardy w kategorii gier wędkarskich” – mówi CEO Ultimate Games S.A., Mateusz Zawadzki.

Druga część symulatora ma wyróżniać się m.in. znacznie poprawioną oprawą graficzną, opcjonalnym widokiem z trzeciej osoby (TPP) oraz nowymi systemami dynamicznej wody i SI ryb. Twórcy z studia MasterCode zapowiadają także wiele innych nowości oraz zmian. Chodzi np. o widoczne w grze wieloosobowej modele innych graczy, zmodyfikowaną i dopracowaną kamerę podwodną (zbliżenia na haczyk i ryby), a także możliwość wędkowania w różnych porach roku na danym łowisku.

Ultimate Fishing Simulator 2 to spory krok naprzód. Modele ryb, łowiska i sprzęt będą wyróżniać się jeszcze większym przywiązaniem do detali. Już w pierwszej części gry wyróżnialiśmy się unikalną funkcją w grze – fizyczną obecnością ryb w łowisku przez cały czas, gdy w konkurencyjnych grach ryby pojawiały się dopiero po zarzuceniu wędki. Planujemy jednak ulepszenia i wprowadzenie systemu bytowania ryb, opartego m.in. na porach dnia. Dzięki temu ryby będą przemieszczały się po całym łowisku, ale z uwzględnieniem pewnych wartości. Przykładowo, ryba w porze żerowania będzie przemieszczała się z punktu X do Y, a w porze odpoczynku będzie szukała schronienia i przemieści się z punktu Y do Z. Planujemy też m.in. przypisanie poszczególnych gatunków ryb do rożnych części łowiska, aby jak najbardziej odwzorować rzeczywistość. Dzięki temu drapieżniki mogłyby bytować w miejscach, gdzie jest obecna gęsta roślinność, a np. karp trzymałby się miejsc przy piaszczystym dnie czy kryjówkach z konarów drzew. Tak dokładne i nawiązujące do rzeczywistości podejście będzie widoczne także w pozostałych częściach składowych gry” – zapowiada COO Ultimate Games S.A., Rafał Jelonek.

Jak wskazują twórcy gry, Ultimate Fishing Simulator 2 będzie propozycją nie tylko dla miłośników wirtualnego wędkarstwa. Symulator zaoferuje bowiem również odpowiednio uproszczony tryb dla nowych graczy, którzy nie mieli wcześniej styczności z wędkarstwem i grami tego typu.

Ultimate Fishing Simulator 2 – główne cechy

  • nowa odsłona najlepiej ocenianej gry wędkarskiej ostatnich lat;
  • liczne ulepszenia i nowości;
  • zróżnicowane łowiska wzorowane na prawdziwych lokacjach;
  • mapy o różnych porach roku;
  • zróżnicowane techniki łowienia (spinning, metoda spławikowa, gruntowa i muchowa, wędkarstwo morskie, podlodowe i plażowe);
  • kilkadziesiąt rodzajów ryb;
  • nowe systemy dynamicznej wody i SI ryb;
  • widok FPP lub TPP;
  • łodzie, umiejętności, trofea;
  • rozbudowany tryb multiplayer;
  • licencjonowany sprzęt wędkarski (m.in. Sakura).

Jak zapowiada wydawca, Ultimate Fishing Simulator 2 zostanie wydany na PC w II połowie 2020 r. – w trybie wczesnego dostępu (Steam Early Access), który ma potrwać ok. pół roku. Na 2021 r. zaplanowano wydanie symulatora na konsolach Nintendo Switch, PlayStation 4 i 5 oraz Xbox One i Xbox Series X.

Ultimate Fishing Simulator 2 (Steam): https://store.steampowered.com/app/1136380