Jest środa i kolejny Stan Aktualizacji!
W zeszłym tygodniu rozmawialiśmy o łuku refleksyjnym. W tym tygodniu porozmawiamy o tym jak przebiegają prace nad poprawieniem AI(sztucznej inteligencji) zwierząt jak i zarówno wprowadzeniu zmian w zachowaniu względem zmieniających się potrzeb zwierząt w różnych porach dnia.
Na początek trochę ścisłości. Zwierzęta ?powstają? na mapie podczas startu gry i ich AI jest tak zaprojektowane, aby od razu zostawiły ślady przed waszym pierwszym krokiem. To gdzie zwierzęta ?powstają? zależy od rozmieszczenia spawn-ów* na mapie, która wie gdzie może być dany gatunek. Więc prawie przypadkowo, zwierzęta ?powstają? gdzieś w tych Okalicach.
(?)
Ogólnie rzecz biorąc AI zwierząt w theHunter jest dość niskie. To, gdzie idą, kiedy śpią, jedzą jest całkowicie przypadkowe. Więc postanowili to zmienić. Zgodnie z pomysłem zwierzęta będą tak zaprogramowane, aby wraz z porą dnia zmieniały się ich potrzeby. Do tego dla każdego gatunku będą to inne pory dnia.
Jeżeli będzie chciało im się pić pójdą w stronę wodopoju, jeżeli będą głodne pójdą na łąki, będą zmęczone ? zaczną szukać cienia i chłodnego miejsca. Natomiast, jeżeli w chmarze, stadzie (etc.) jest prowadzący byk, łania(licówka, ew. klępa) reszta stada będzie podążała i wykonywała to, co ona. Ale np. bażanty leżą w wysokiej trawie do czasu aż zajdzie potrzeba latania, lecz następnie wracają do poprzedniego stanu.
Więc używając zasłony maskujące(GB) i przenośnej zwyżki(TS) najlepiej sprawdzić gdzie zwierzęta najczęściej ?powstają?.
Wprowadzenie nowego AI zwierząt planujemy na Luty.
theHunter Francja
Mała wiadomość do francuzów, powstała społeczność Francuzka theHunter:
http://www.thehunterfrance.com/
Do zobaczenia w następnym tygodniu!
===================================
* spawn – inaczej miejsce w którym stawiane są zwierzęta. Dokładnie to tłumacząc to rodzą, tworzą czy jak ja to ująłem „powstają”
W związku z tym ,że SU są zasypywane bzdurami będę niektóre ujmował we własne słowa.