Znów nadszedł ten czas, albo raczej staranne planowanie działań, że nowe Informacje ze świata theHunter wychodzą wraz z wypuszczeniem nowego patcha, która dodaje nową funkcję do gry, która powinna wywołać uśmiech na twarzy każdego gracza z całego świata kochającego statystyki.
Zanim wnikniemy bardziej w głąb mechaniki, tej nowej „matematycznej krainy” chcemy uznać pracę naszego stażysty programowania Robin’a, który stworzył tę nową funkcję jako wstępne zadanie, podczas nauki naszych narzędzi.
Teraz przejdźmy do meritum sprawy!
Wartość pozyskanej zdobyczy (WPZ)!
Wartość pozyskanej zdobyczy jest nowym sposobem, wyceniania trofeum, który skupia się na tym jak zwierze zostało upolowane, a nie na tym jak wygląda.
Celem systemu „WPZ” jest nagradzanie praktykowania działań prowadzących do zmniejszenia cierpienia zwierząt oraz uniknięcia uszkodzenia trofeum. Uzyskuje się to poprzez równoważenie dwóch nowy statystyk w stosunku do siebie, Wound Time (Czas od zranienia) i Trophy Integrity (Zgodność Trofeum).
Ważne jest, aby pamiętać, że wartość zbiorów w żaden sposób nie zastąpi regularnej oceny trofeum ani CSS (który pochodzi z regularnego wyniku).
Wound Time – Czas postrzału (CP)
Czas postrzału to czas od pierwszego zranienia zwierzęcia aż do jego śmierci. Aby uzyskać wysoki wynik WPZ, należy uzyskać jak najniższy czas, co z kolei oznacza dla zwierząt mniej cierpienia. Najlepsze rezultaty w Czasie Postrzału osiąga się poprzez odpowiednie postrzelenie zwierzęcia z broni o odpowiedniej penetracji tak, aby uszkodzić ważne organy takie jak serce czy płuca. Jak większość z was zapewne już wie, postrzał w serce w theHunter prowadzi do natychmiastowej śmierci, która w tym przypadku oznacza, najlepszy CP , który może wynosić – 0.
Obowiązują wartości od 0 do nieskończoności, gdzie 0 to świetnie, a więcej niż 60… okropnie.
Trophy Integrity – Zgodność trofeum (ZT)
Druga zmienną braną pod uwagę w obliczeniach WPZ jest zgodność trofeum(stan, jakość). Zgodność Trofeum symuluje uszkodzenia naszego trofeum. Prawdziwymi odpowiednikami z życia są takie rzeczy jak mięso, futra oraz uszkodzenia poroża, które obniżają wartość pieniężną zbiorów. Zauważ, że korzystamy z uproszczonej metody obliczania tych zmiennych, co oznacza, że nie będą dokładnie odzwierciedlać wszystkich rzeczywistych sytuacji.
Na ZT wpływa rodzaj broni, odległość od celu i gatunek. Zasady są proste – im mniej zniszczone trofeum tym wyższy wynik ZT.
Obowiązują wartości od 0-100%, gdzie 100% jest niesamowite a 0% jest okropne.
Zbalansowanie gry
Do obliczenia końcowej WPZ wystarczy po prostu pomnożyć te dwa czynniki. Oznacza to, że najwyższe wartości zbiorów, można osiągnąć tylko wtedy, gdy obydwie zmienne są najwyższe. Doprowadza to do zbalansowania gry, gdzie trzeba znaleźć optymalny kaliber z wystarczającą mocą by położyć zwierze tak szybko, jak to tylko możliwe.
Bronie z dużym kalibrem nie są zatem odpowiednie dla drobnej zwierzyny (niska Zgodność Trofeum i niski Czas Postrzału), lecz będą dobre na grubego zwierza (wysoka Zgodność Trofeum i niski Czas Postrzału).
Bronie z małym kalibrem, z drugiej strony nie są odpowiednie na grubego zwierza (wysoka Zgodność Trofeum i wysoko Czas Postrzału), lecz będą dobre na drobną zwierzyną (wysoka Zgodność Trofeum i niski Czas Postrzału).
Wszystko fajnie, ale o co chodzi?
Przede wszystkim mamy kilka fajnych nowych statystyk dołączonych do każdego arkusza wyników, który możecie podziwiać. Choć jest to mało dla wielu graczy, nie zatrzymujemy się na tym, planujemy również m.in.wprowadzić to jako nowy warunek w konkursach, misjach i osiągnięciach!
Darz bór!